9 oktober 2013

Det har inte hänt någonting, det var inte jag och dessutom var det inte meningen

Dels har jag inte fått något mail från dig och dels hade jag fått något så hade det säkert drunknat bland spammen från Nigeria, dels har jag svarat för länge sedan, dels var mailet så gnälligt att det inte var värt att svara på.
       Dels har vi inga register över romer alls, och hade vi något var det över kriminella, och då menar jag speciellt tvååringarna som redan suttit och gluttat på laptopen de tänkte sno från dagis.
       Dels har Nicolas Sarkozy inte alls mottagit 32 gånger det tillåtna beloppet till sin presidentvalskampanj från Liliane Bettencourt, och hade han fått några pengar av henne så var det för att han var värd det! Om han blev bästa kompis med Frankrikes rikaste kvinna just sedan hon blev dement så var det dels för att diskutera frågor om statsnyttan med henne, ungefär som när Sokrates diskuterade detta samma ämne med Platons bror Glaukon. Om man skulle fråga Madame Bettencourt själv skulle hon svara dels Qui Nicolas? dels Que république? och Donnez-moi underlagskrämen.
       Paris, modehusens och mutkolvarnas paradstad. Människor, jordens sämsta lögnare, en gråsparv och en gräshoppa skulle göra det bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar